Saturday, November 20, 2010

NORTON FROM ANOTHER TIME

Thanks God Norton is coming back from another time
Just few wonderful pics of real vintage Norton bikes











Looking forward to see the new Commando 961 on the road
In the meantime you can check out very nice pics at

Vintage Norton Motorcycles


Friday, November 19, 2010

Wednesday, November 17, 2010

ALLUMINIUM ADDICTED

Ho cercato in lungo e in largo, ma non ho trovato risposte chiare
Eppure son sicuro, fate attenzione, che l'alluminio e le sue leghe creano dipendenza.
Specialmente le parti di alluminio per le moto, quando inizi a sfiorarle o quando ti specchi nel tuo serbatoio, allora ti accorgi che creano dipendenza e tolleranza.
Di seguito alcuni esempi

I've been looking here and there, but I did'nt find clear answers.
Anyhow I'm sure - be aware - that the Allluminium and Alloys give you addiction.
Especially those parts for your motorbike, when you start to caress it or when you see your image reflection in your gas tank, then you recognise you're already addicted.
Following you can see some samples
















Monday, November 15, 2010

WOMAN LEGS & CARS

It last for a moment only, something appear and immediatly disappear.
Fast like the movement of two eyes.
Sexy because unrepeatable.










BENELLI, AT THE RACE ...

La prima cosa che ho montato in vita mia è stato un motorino Benelli, 50 cc blu a 3 marce, tipo questo.
Era un mezzo bellissimo, anche se già “datato” per l’epoca. Era stato leggermente modificato l’ingresso del carburatore e faceva tranquillamente i 90 km/h.
Aveva spinta e ripresa, sembrava di volare. E infatti sono anche volato per terra qualche volta.
Per questo nel mio cuore c’è sempre un affetto speciale e un posto per la “Benelli”.
Di ritorno dall’ultima fiera, colgo l’occasione per proporre qualche foto di alcune belle moto e qualche scatto d’epoca dei tempi d’oro.
Il marchio del leoncino conquistò anche un TT nel 1939.

 

The first thing that I was riding in my life was a Benelli small motorbike, 50cc blue, with 3 speed, similar to this one.
It a was a nice toy, though already "dated" for the time. It had been slightly modified the entrance to the carburetor and it was easy to run up to 90 km/h.
It pushed and it seemed almost to fly, in fact some time I also flew down on the ground.
For this reason in my heart there is always an affection and a special place for "Benelli".
Returning from the last fair, I'd take the opportunity to show few pictures of some beautiful vintage bikes and a few shots of the golden days.
Just to be said that the Small Lion brand also won a TT in 1939.